1397/05/30

. سه شنبه

8/21/2018
کد مطلب : 63600
تاریخ ثبت : 1397/05/17-08:39

عزم جدی اعضای شورا در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

با حضوراعضای شورای اسلامی شهر در سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، راهکارهای تقویت خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در جلسه‌‌ای که با حضور عباس زارع، مهدی حاج‌قاسمی، حسین محمدی و رحیم خستو همراه بود سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج برنامه‌های خود در خصوص بهبود وضعیت ناوگان اتوبوس‌های درون شهری و نظارت بیشتر بر فعالیت تاکسی‌ها را تشریح کرد.

عباس زارع رییس کمیسیون بودجه و برنامه‌‌ریزی شورای شهر با اشاره به ضرورت ارایه راهکارهای اثربخش در زمان‌بندی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه اتوبوس‌های درون‌شهری گفت: بخش عظیمی از ترافیک امروز شهر معلول غفلت از رسیدگی به وضعیت اتوبوس‌ها و کاهش کیفیت خدمات در حمل و نقل عمومی شهر است، بر این اساس لازم است تا با استفاده از مطالعات صورت گرفته، طرح‌های منطقی و زودبازده در دستور کار قرار گیرد تا خدمات مناسب و در شأن شهروندان کرجی، به آن‌ها ارایه شود.

مهدی حاج‌قاسمی رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر با مطرح نمودن ضرورت راه‌اندازی خطوط بی‌آر‌تی در شهر کرج، خواستار نگاه ویژه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر به این موضوع شد و افزود: بار ترافیکی موجود در هسته‌ی مرکزی شهر با ظرفیت‌های معابر شهر همخوان نبوده و در این راستا لازم است تا با تقویت خدمات حمل و نقل عمومی، ضمن کاهش ترافیک در این معابر، رضایت شهروندان را جلب نماییم.

 دیگر عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به تلاش‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوای شهر گفت: در سال ۹۶، بودجه‌ای در حدود یک میلیارد تومان را برای نصب کاتالیست تاکسی‌ها در نظر گرفتیم که این امر نشان‌گر دغدغه‌ی جدی شورای پنجم در سالم‌سازی هوای شهرمان است.


حسین محمدی تصریح کرد: انتظارمان این است که در سال جاری نصب کاتالیست تاکسی‌ها با سرعت بیشتری اجرایی شود، چرا که با نگاه به عدد ۱۳ هزار تاکسی فعال در سطح شهر، اهمیت این موضوع بیش از پیش آشکار می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر، کاهش زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت: کمبود اتوبوس در شهر کرج امری ملموس است و اعداد و ارقام نیز موید این امر است، لذا می‌بایست با مشارکت بخش خصوصی تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد.

رحیم خستو اضافه کرد: آمارهای ارایه شده در خصوص هزینه‌های اتوبوس‌های ملکی، ضرورت برون‌سپاری خدمات اتوبوسرانی را آشکار می‌سازد؛ چرا که می‌توان با همکاری بخش خصوصی ضمن کاهش هزینه‌ها، سطح کیفیت خدمات را نیز ارتقا داد.

 سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج در پایان این جلسه با ارایه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به گستره عظیم ماموریت‌های سازمان، چابک‌سازی مجموعه یکی از اهدافمان است که در نظر داریم با همکاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی این امر را محقق سازیم.


استادکاظمی تاکید کرد: با توجه به قیمت قریب ۷۰۰ میلیون تومانی هر دستگاه اتوبوس، خرید اتوبوس جدید توسط شهرداری را نه در توان شهرداری و نه به صلاح منابع شهر می‌دانیم.

وی تصریح کرد: تمرکز بر موضوع جوان شدن ناوگان اتوبوس‌های درون شهری را با همکاری بخش خصوصی دنبال می‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم اداره‌ی حمل و نقل عمومی شهر با بهره‌بردن از توان بخش خصوصی، راهکاری است که در اکثر کلانشهرها امتحان خود را پس داده است.




 









نازنین فرضی زاده

شورا شهرداری کرج
تعداد دفعات مشاهده شده : 178
نظر شما
عکس کد
Show another codeکد جدید

آخرین مطالب

















----------
انتشار مطالب با ذكر منبع ( پایگاه خبری مدیریت شهری كرج ) بلامانع است.