1397/05/28

. يكشنبه

8/19/2018
کد مطلب : 62443
تاریخ ثبت : 1397/01/16-08:14

چگونه اعتیاد به موبایل را ترک کنیم؟

حتما شما هم دچار اعتیاد به موبایل شده اید که به نظرتان وقتش رسیده است که کمی از گوشی موبایل خود فاصله بگیرید و در طی روز زمان کمتری را سرگرم آن باشید. هر فرد به دلایلی شخصی ممکن است که تمایل به قطع اعتیاد به موبایل داشته باشد که بی شک به سلامت جسم و روان خود کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.
پایگاه خبری مدیریت شهری کرج - مجله شهروندی: اگر شما هم این تصمیم را گرفته اید باید بسیار بسیار خوشحال باشید که در حال فاصله گرفتن از نور آبی موبایل تان هستید. مشکلات بسیاری از این نور آبی ممکن است برای شما پیش آید. اما این که چگونه ساعات کمتری را با گوشی موبایل تان همراه باشید کار ساده ای نیست. شما می بایست راه های ترک اعتیاد به موبایل را به خوبی بیاموزید و بدانید در غیر این صورت بعد از مدتی بیشتر از سابق به گوشی خود حس وابستگی پیدا خواهید کرد.

اعتیاد به موبایل و تلفن همراه جدا نشدنی

بسیاری از ما می دانیم که استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل علاوه بر مشکلات جسمی می تواند عامل مشکلات رفتاری در خانواده ها نیز شود. با توجه به آمار به دست آمده نزدیک به پنج میلیون کاربر روزانه چهار ساعت در روز را با تلفن همراه خود صحبت می کنند. البته این آمار کمی تکان دهنده است اما خطرناک تر از آن استفاده از برنامه های کاربردی موبایل است که حس وابستگی بیشتری را ایجاد می کنند.
 
اشخاص بسیاری به لحاظ جنبه مفید و سرگرمی موبایل می خواهند که مرزهای بیشتری را به کمک آن رد کنند. که متاسفانه بعد از مدتی کار با موبایل تبدیل به یک عادت، تغییر رفتار یا بهتر بگوییم یک اعتیاد می شود که برای خود و خانواده شان درد سر ساز خواهد بود. با این که این افراد معمولا جنبه مثبت تلفن را هدف خود قرار داده اند ولی باز هم به نتیجه منفی دست پیدا خواهند کرد. برخی از عادات کلیدی و یا رفتارهای کلیشه ای  که می تواند منجر به عادت ناپسند استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل شود را اینجا برایتان آورده ایم.
 
برای زندگی زمان صرف کنید

اعتیاد به موبایل قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید

بسیاری از مردم به بهانه لذت بردن از زندگی زمان بسیاری را در گوشی موبایل شان صرف می کنند در صورتی که معمولا در این زمان ها شما در حال وقت گذرانی هستید و کمتر از زندگی بهره مند می شوید. همان مدت زمان را می توانید در امور بسیار لذت بخش صرف کنید به اموری که فکر می کنید در زندگی شما وجود دارد و برایتان خوشایند است بپردازید یا حداقل این که زمان بیشتری را به زندگی خارج از موبایل بپردازید حتی اگر از آن موضوع لذت نمی برید از گوشی خود فاصله بگیرید.
 
بهای توجه خود و اعتیاد به موبایل را بشناسید

زندگی همان مسئله ای است که شما می بایست به آن توجه کنید. زندگی شما مهم ترین مسئله ای است که برای شما حائز اهمیت و البته ارزش است. تا به حال هیچ دقت کرده اید برنامه های طراحی شده برای موبایل از شما به عنوان یک کاربر یا بهتر بگویم به عنوان یک اسکناس استفاده می کنند. در بیشتر برنامه های کاربردی موبایل شما در حال تبلیغ برای دیگر مشتریان هستید این امر به صورت مستقیم یا معمولا غیر مستقیم اتفاق می افتد و این شما هستید که تصمیم می گیرد نقطه توجه خود را به چه مسئله ای معطوف کنید و به چه مسئله ای بها بدهید.
 
برای موفقیت خود گام بردارید

محرک های بسیاری در زندگی هست که موفقیت را به شما یاد آوری می کند. یک کتاب کنار میز یا تخت خود قرار دهید کمی بیشتر کتاب بخوانید. اگر هدف شما رژیم غذایی است لیست رژیم خود را یادداشت کنید و وقتتان را روی آن تمرکز کنید. اگر به دنبال رسیدن به یک هدف هستید در مورد آن فکر کنید یا یادداشت برداری داشته باشید تا تمامی این لحظاتی که بدون موبایل سپری می کنید را برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به جلو پیش رفته باشید.
 
گوشی را دور کنید

لطفا برای موبایل تان یک ایستگاه مشخص کنید که حتما دور از تخت خواب و یا میز کارتان باشد. این کار به شما کمک می کند زمانی به دیگر کارها مشغول هستید موبایل را کنار گذاشته و به سراغش نروید. حتی برای شارژ کردن نیز موبایل را در ایستگاه بگذارید و در کنار خودتان نگذارید. ساعت زنگ دار کنار تخت بگذارید تا به بهانه زنگ موبایل آن را هنگام خواب نزدیک تان نگذارید.
 
گوشی را خلوت کنید

برای ترک اعتیاد به موبایل کمی از برنامه های کاربردی موبایلتان را کم کنید. لطفا چند رسانه اجتماعی در تلفن همراه خود نداشته باشید. یک مرورگر برای موبایل کافیست. اعلان های غیر ضروری را خاموش کنید. تا جایی که امکانش هست پیام های متنی، تماس های غیر ضروری و تقویم و . . . را نگاه نکنید. می توانید یک سری قوانین برای خود و خانواده تان تنظیم کنید تا هنگام ضرورت به موبایل خود رجوع کنید. هنگام غذا خوردن هرگز موبایلتان را در سر میز شام نیاورید.
 
برای ترک اعتیاد به موبایل یاد آور نصب کنید

یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند

برای بسیاری از ما پیش آمده که به قصد این که ” فقط می خواهم موبایلم را بررسی کنم ” گوشی را برداشته ایم سپس ۲۰ دقیقه در تلفن همراه خود مشغول کنترل کردن پیام ها و . . . بوده ایم. می توانید برای این که این اتفاق رخ ندهد یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند و مجبور شوید موبایل را کنار بگذارید.
 
به بدنتان احترام بگذارید

لطفا یک مرتبه وقتی چند دقیقه ای در موبایل خود سرگرم شده اید به بدن خود دقت کنید !!! وضعیت سر و گردن و دست ها و بی شک کمر و مهره های ستون فقرات در بدترین وضعیت است. در این لحظات شما در حال نابود کردن بدنتان هستید. کمی بیشتر به بدنتان احترام بگذارید و برای سلامتی خود تلاش کنید.
 
قوانین وضع شده را مدام تمرین کنید

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان و برای ترک اعتیاد به موبایل وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید و . . . ممکن است دفعات نخست کمی دچار خشم یا احساس ضعف کنید اصلا نگران نباشید شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید فقط می خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید.



محسن راعی


تعداد دفعات مشاهده شده : 117
نظر شما
عکس کد
Show another codeکد جدید

آخرین مطالب

















----------
انتشار مطالب با ذكر منبع ( پایگاه خبری مدیریت شهری كرج ) بلامانع است.